Äventyr och usch

Jag har fått en känsla av att all min solbränna kommer vara väck när jag kommer hem. Nu ser det nämligen ut att bli pungväder resten av min tid här. Nåja, det spelar ingen roll. 

Idag for jag in till centrum för att finna ett bibliotek. Men ne-eee, det kunde minsann inte finnas. Vilse gick jag också, i regnet. Eftersom det är påskvecka denna vecka så håller de på och ordnar inne i stan och sätter upp scener och liknande. Därav var det nästan stopp i trafiken så min buss kom inte. En busschaufför kom och sa något om den andra sidan av vägen. Jag följde efter en tant som jag trodde skulle till samma ställe som jag. Men det var feeel. Fel buss. Vi åkte upp i bergen och ut på landet. Tanten jag tagit sikte på gick av och jag var ensam kvar. Chaufförn lät mig åka med nedför berget till en stor väg så att jag skulle hitta sedan. Tur var väl det.

Väl nere och lite tagen efter äventyrsfärden träffade jag på en okänd. En säkerhetsvakt från el Corte Inglés. Vi pratade ett tag och jag tänkte att han nog var den första spanjor som inte var så otroligt på. Trevligt tyckte jag, fram tills det var dags för de två kindpussarna, som uppenbarligen ska vara på kinderna eller enligt min smak helst i luften, och de nästan hamnade på min mun. Äcklad gick jag besviken därifrån.

Fick en ny till min grupp idag. En tysk advokat i 60årsåldern. Känns varken bra eller dåligt. Neutralt.

Och idag spikades jobb till sommaren, det blir en sommar på Posten! Känns riktigt bra!

För övrigt saknar jag Adam, Sand, familjen B med flera oerhört mycket!! Uäää!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0