Málaga-Oslo

Efter en lyckad utekväll på onsdag-torsdagsnatten packade jag ner lite kläder och en morot och åkte iväg med en buss in till centrum. Tog ett tåg till Málagas flygplats och fick vänta jättelänge vid gaten. Nästan alltid är det något trassel med Ryanair men konstigt nog brukar man ändå komma fram i tid. Vi kom iväg 30-40 minuter senare än planerat men landade ändå i Rygge 4 minuter innan beräknat.

Trött i öron och huvud efter att ha haft en nyfödd bebis bakom mig under färden och efter att ha blivit utfrågad av en norsk tullvakt om mina avsikter med min vistelse i Norge och vad jag hade gjort i Spanien kom jag äntligen ut från flygplatsen. Utanför dörrn stod Aaad! Det hade jag inte väntat mig så det var en ypperligt trevlig överraskning!

Buss från Rygge till Oslo och hem till Adam där jag fick SKALLAR! Hallonlakritsskallar alltså. Hoooo!

Vädret i Oslo var strålande och man var tvungen att gå i shorts för att inte svettas pungen av sig. (Befintlig eller ej) Vi kikade på det kungliga slottet, hade rätt kul åt vakterna utanför, beskådade ett gäng stollar som hummade i en ring vid ett träd, lekte med glass, kollade på Adams jobb. Så hittade vi en grind med hakkors på, hm. Och som en viss Lars W skulle ha sagt så lallade vi runt en del på Karl Johan. Trevligt!

Det var oerhört skönt att få se lite skog, rena gator, vettigt godis och nordiska vårblommor! VITSIPPOR, min bästaste blommis. Fast det bästa var ju förstås attt få träffa Adam. Shishi.

Ad följde med mig till Torps flygplats och hemfärden var den skönaste någonsin! Jättelite folk på planet, satt vid fönstret och platserna bredvid mig och platserna på andra sidan gången var tomma. Lite pluggande, lite Arn, lite Lars och några skallar på det och den 4 timmar långa resan gick undan.

Mycket trevlig visit hos finaste Ad! :D Skönt också att komma ifrån spanjorerna och deras märkliga påskseder, höhö.

Vi fann en grind med hakkors, pung

Slottet

Vårblommor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0