Tid

Det känns som att jag har varit borta så jävla länge. Samtidigt inte. Om ungefär tre veckor beger jag mig hem, ska bli otroligt. På samma gång börjar jag känna lite panik för att lämna allt det här. Klimatet, människorna, bergen, havet. Jag har det ju väldigt bra och känner mig oerhört fri på något vis. Men herregud vad det är mycket jag saknar i Sverige! Först och främst alla jag känner, men också så mycket mer. Skog saknar jag. Och sjöar. Kyla. All musik jag inte kommer åt på Spotify. Mikro. Att kunna brista ut i hög sång. Gitarrspelande. Potatissallad. Svenskt kaffe. UGN. Dipp. Mitt rum. Min säng! Svenska blommor av någon anledning. (hoppas det finns en och en annan när jag anländer) Att köra bil. Och mycket mer.

Jag tror man uppskattar sitt land mer när man inte befinner sig i det. Jag har dock alltid uppskattat Sverige väldigt mycket. Jag älskar klimatet, trivs med i princip allt i det landet. Men det är ännu mer nu.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I fredags hade vi den skönaste lektionen på länge! Först gick vi till en slags marknad och tittade på fisk, kött, grönsaker och frukt. Sedan tyckte läraren (en vikarie vi hade förra veckan) att vi skulle gå ner till stranden och ta en öl. Så det gjorde vi i det strålande vädret. Skön dag! På eftermiddagen träffade jag på två stycken nya från skolan så vi gick och käkade tillsammans. På kvällen/natten blev det salsadansande för fulla muggar! Haaa!

Den här veckan ska vi ha lektioner på eftermiddagarna/kvällarna. Fem till halv nio. Kommer vara så jäkla trött. Det kommer österrikare i massor och ska leka i skolan på dagarna, så vi får byta lite tider. Nåja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0