Fotboll & öl.

Jag har kommit fram till att jag inte tycker om min lärare. Hon får vara veckans pung tror jag. Skulle tro att ogillandet har uppstått eftersom hon är så satans gapig! Liksom de flesta spanjorer. Jag saknar "svenskheten". Jag vill minsann inte prata med folk jag inte känner eller vara förmer än någon annan. Det finns förstås både för- och nackdelar med väldigt öppna människor men ja, det är väl bara jag som är, jag vet inte, nåväl! Vi håller där för idag.

Idag var en trevlig dag! Det trevligaste av allt var att jag fick reda på att tanten (en väldigt jobbig, högljudd och nästintill döv tant vid namn Birgitta som går i min grupp) ska åka hem i helgen! Skönt.

Efter skolan festade jag loss på två släta korvar, ost och ananasjuice! Sedan bar det av till stranden för beach volleyboll med lite folk från skolan. Alla förutom jag och en tysk var försenade, men vi två värmde spänstigt upp i form av passningar. (Med det menas: han passade bollen till mig och jag utförde en spark/ett slag så att bollen for till andra sidan av staketet och han fick fara som ett härkon, vad nu det betyder)
De andra anlände, många svenskar, två holländare, en amerikan och en slovakiska, skoooj! Det blev då fotbollsmatch istället, svenskar mot övriga.

Dagen avslutades på en bar på strandpromenaden med några av fotbollsfolket samt ÖL.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter inte allt för otäckt med bollek och öl.

2011-03-09 @ 09:47:36
Postat av: Moster prost

Ska jag skicka ner en hörapparat till Birgitta?

2011-03-11 @ 22:46:19
Postat av: Emma

Haha nej hon hade visst en hörapparat! Men när hon väl tog på sig den dög inte det heller för då ekade tydligen våra röster.

2011-03-12 @ 21:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0