Ööööh

Ja var ska jag börja? Framme i Málaga är jag i alla fall. Även om det tog en liten extra stund.

Pappa och Adam lämnade mig på Skavsta, kändes pung att säga hejdå. Flygresan gick bra, satt bredvid ett äldre par som blev mina vänner. Väl på flygplatsen i Málaga for jag iväg i en taxi mot Pedregalejo. Sedan brakade helvetet loss. Jag irrade omkring i över en timme och letade efter en bar vid namn Tortuga Bar där jag skulle få nyckel och vägbeskrivning till min lägenhet. Till slut i alla fall, när jag var som mest förbannad och på gränsen att ge upp, så fann jag pungstället! Jag fick nyckeln och vandrade iväg till boningen som jag ska leka med i två månader.

Framme i lägenheten kom jag på att jag inte ätit något på hela dagen. Extremt glad över att ha en liten affär precis nedanför mitt boende ilade jag ner och handlade en fryst pizza. Tillbaka i lägenheten upptäckte jag att det inte finns varken ugn eller mikro. Pung. (När jag skulle gå till affären låg det för övrigt ett jävla grishuvud i trappuppgången, märkligt!)

Lägenheten verkar för övrigt helt okej. Blir lite deprimerad i mitt rum bara, litet och mörkt och så ensamheten på det, hööö. Jag har hittills träffat en som bor här, en fransman som verkar trevlig. Det bor två svenskor här också men de kommer tillbaka först imorgon.

Så här sitter jag nu och äter min iskalla pizza till ljudet av spanska kvinnoröster (otroligt lyhört) och det känns allmänt underligt! Höhö. Imorgon blir det utforskning och letning av skolan!

Och huiiiii så trevligt att det fanns internet! :D


Kommentarer
Postat av: Egyptiern

Skönt att du kommit fram. Hoppas din måltid blir bättre i morgon.Kom ihåg. Prata inte med några "opartiska"Kram

2011-03-05 @ 23:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0